Jawapan Seorang Pakcik Buat Pemuda Ini Sedar Betapa Mahalnya Istiqamah


Seorang pemuda berborak dengan seorang pakcik, usia pakcik tersebut sekitar awal 70an. Pakcik ini antara jemaah tetap setiap kali waktu solat fardhu di masjid.

Pemuda: Seronok saya tengok pakcik, setiap kali solat fardhu mesti pakcik ada. Seronoknya kalau dapat istiqamah kan.

Pakcik: Alhamdulillah, ini pun Allah yang mudahkan. Dah tua-tua ni, bukan nak kejar apa lagi, esok lusa sampai ajal, jumpalah dengan Tuhan.

Pemuda: Alhamdulillah Allah panjangkan umur pakcik sampai sekarang. Mesti pakcik seronok kan, biasanya bila dah berusia, nafsu dunia pun dah berkurangan. Lebih mudah beribadat. Tak banyak fikir soal lain dah.

Pakcik: Tidak nak. Kebanyakkan orang fikir begitu. Masa muda kerja kuat, kumpul harta, nanti dah pencen boleh tumpu pada ibadah. Kononnya jika sudah tua lebih mudah beribadah. Tetapi itu bukan realiti sebenar. Keep Reading →

Lawak berilmu Syamsul Debat dan DMFK Isteri yang suka meminta minta

Featured Video Play Icon

Lawak berilmu Syamsul Debat dan DMFK Isteri yang suka meminta minta

# 1 Peluk isteri tiga kali sehari sekurang – kurangnya.
# 2 Saling berbincang dan berkongsi belanjawan keluarga
# 3 Ingat tarikh lahir isteri
# 4 Ucapan kasih sayang

Like Facebook Klinik Motivasi
Follow Instagram Klinik Motivasi
Follow Twitter Klinik Motivasi

Tabung Gaji yang Salah oleh Azizul Azli Ahmad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TABUNG GAJI YANG SALAH

1. Dapat gaji lompat gembira terus belanja kawan KFC dan Secret Resepi

2. Bukak Maybank2U bayar semua hutang kasut, bill internat, kad kredit, online Lazadah dan Axia yang baru beli.

3. Belanja lagi sebab masih ada baki, kan sale krismas dan hujung tahun tengah berjalan nie.

4. SIMPANAN?- mana boleh simpan, dah abis belanja semua. ‘Vangang’ dan jongang’ sungguh diorang nie.

Asik suruh simpan je…enjoy la sikit! Hidupkan sekali!!!! nanti kufur nikmat tak sempat rasa semua ini !

KAEDAH BUAT ANDA KACAK DAN CANTIK MENAWAN

1. Hari gaji-dengan senyum yang manis buat simpanan TH atau ASB 10% dari gaji. Jika masih bujang simpanan 35% gaji baru berseri.

2. Bagi Bonda Tercinta 5% dari gaji anda.Lebih banyak, lebih berkatnya.

3. Bayar bill dan hutang yang ada

4. Belanja dibawah kemampuan hidup sederhana, ia bukan dosa. Sederhana itu mulia.

5. Peruntukan sedekah tabung Jumaat itu kekal ada. Kekalkan warna ‘merah’ atau ‘jingga’ saja. Jangan masukkan seringgit lagi, malu pada Tuhan yang memberi.

Kekalkan tabiat menyimpan, jangan rasa terbeban. Orang bijak ada wawasan bukan koleksi tudung faredadee.

#RancangGajiDenganBijakMenawan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...